Monday, January 18, 2010

Meh makan-makan..

Dua tiga hari ni cuaca sejuk, asyik hujan..terperap je dalam rumah..mulalah lapar sepanjang masa. Bagi menisi masa lapang dan mengisi tekak yang lapar ni, aku buat baking marathon. Dah lama tak membakar tak rumah, sekali start bakar, asyik nak membakar je kerjanya.

Aku start buat vanila muffin..buat dalam 60 biji..habis dah tak dan nak hias2..budak-budak ni suka benar makan kek panas2. then petang tu ada jiran yang baik hati datang hantar kek buah..bedal je lah.. Kemudian aku perasan cincin aku macam ketat je sikit...hehehhe..membesar bagai johan betul aku ni..nasi tak berapa selera dengan tekak ni..maka aku goreng mee goreng basah..uishh..my suami kata sedap jugak sekali sekala tukar selera..tapi malamnya dia mintak nasi jugak!

hari seterusnya aku buat nasi goreng simple ( letak telur jek) dan goreng sunny side down..yum..yum..petang aku buat poppy seed cake ( mintak maaf ala ye, tak letak gambar sebab tak dan nak snap , lagipun presentation out!). Untuk poppy seed muffin aku tak hias jugak atas permintaan anak2..derang takmo kek tu dihias..sonang hati den..tak yah berlumuih ngan icing.

Hari ni aku buat lagi almond cup cakes dan fruits cake. Aku kasik sikit pada jiran almond cake tu sebab anak2 dia cukup suka dan fruit cake masih dalam oven ( ketika n3 ni ditulis).. lama benar aku takbuat fruits cake ni, harap2 jadilah..fuh..fuh..amin!! bau dia semerbak, tak payah pakai perfume dalam umah..budak2 dah diam dapat satu mangkuk ice cream sorang satu. My suami masih kat lab. Kenapa buat banyak2? sebab my suami skrg ni makin kurus. Harap2 selera dia datang balik, kesian tengok dia..Start last week aku kasik dia supplement vit kasik energy sikit..

Ni nampak ok sikit..pikir banyak sangat..aku nak tolong pun tak reti, bukan bidang aku..Tolong tengok jelah..stop dulu..nak p jengah cake dalam oven..duk lelama kat sini, mau hangus aku punya cake..cau cin cau!

No comments: