Friday, December 25, 2009

Holiday..Christmas..boxing day!

Sekarang dah musim cuti2..Cuti yang panjang..kami masih belum plan cuti lagi..hehehhe..yang pasti esok nak pegi boxing day..

hari ni Christmas..sunyi sepi, semua orang balik kampung. Kalau dulu aku pikir bila Christmas je, ada snow melambak2, asal Christmas jek , snow..seronoknyaaaa...tapi kat sini rupanya terbalik..Christmas dalam musim panas, sama jelah macam kat Malaysia dan negara2 seangkatan dengannya. Santa dan Mrs santa tak da maknanya nak pakai baju custom yang tebal tu..nak rentung? hehheheh..sini baju santa nipis jek..

Bila tengok suasana Christmas kat sini, macam tak ada pun..biasa je..meriah lagi Aidilfitri . yang meriahnya besok=boxing day..hak ni ni memang meriah..pendek kata boleh berlawan sikula masa nak beli barang nanti..Harga jatuh menjunam, sejunam itulah duitnya nnati..tapi memang murah dari sblmnya. Tahun ni aku berazam nak beli pinggan mangkuk( yelah la tu)..aku ni pasang je niat, bila sampai kedai, belinya idak..tengok je..macam tak da selera..lepas tu menyesal sendiri. Last year aku beli ek? Owh..aku beli mangkuk besar 3 biji..tu jelah..punya lah terperanjat hbku. Dia bershopping sakan,beli GPS( then dia jual lepas tu sbb katanya tak best, untung lak tu), beli hapa ntah lagi, yang pasti aku shopping tak sampai pun $30! kata dia" hek eleh, baik tak yah tggu boxing day, hari sale biasa boley beli" hehhheehhe.. kali tengok cemana pulak..berapa sanggup aku bershopping nanti? hahhahahah

No comments: