Tuesday, December 22, 2009

Definisi kawan...

Kawan? apa makna kawan? kawan baik? kawan cyber? kawan saja-saja( ada ke?)..saja jek keluar
kan topik gini sebab aku sendiri tak tahu bagaimana nak definisikan istilah kawan. Kawan ramai tapi just kawan jelah..not so close. Like I said before , aku ni suka memerhati..banyak kawan yang aku perhatikan hanya muncul ketika senang..ketika susah, jarang sekalilah yang muncul.

Macam aku, rasanya tak pernah punya kawan baik..dengan hb lainlah..dia my soulmate..bukan my best friend. Time sekolah, pernah punya kawan, agak close tapi lepas je SPM, masing-masing bawak haluan sendiri..tak pernah jumpa lepas tu. Then bila sambung belajar, jumpa kawan lain, pun bertahan semasa belajar saja, lepas tamat belajar, masing-masing buat haluan sendiri..putus lagi. Then bila masuk alam kerja, jumpa lagi kawan..bila hari-hari jumpa maka jadik rapat, tapi tu tak dikira "rapat" sebab kami hanya share penglaman seharian kat opis..tu je.

Sekarang ni zaman FB, maka jumpalah balik semua kawan2 yg hilang itu, tapi masa merubah segalanya. Bila hijrah tempat baru, jumpa lagi kawan..tapi kali ni hanya bersifat sementara saja..kira kawan ke? kalau jumpa pun takat salam2, tegur2 ayam then buat hal masing2. Takut nak berkawan, takut jumpa jenis yang makan kawan..aiyooohhh..parah dapat yg macam ni..depan baik, belakang manyak cerita..tapi itulah namanya kehidupan..entahlah..mana yang dapat jumpa kawan baik tu, kiranya nasib baik sangatlah..macam aku tak nak kategorikan hb ku sbg kawan sebab dia lebih sebagai kawan..hehheheeh..aku ni selalu jumpa kawan yang tak sekimia( takdak chemistry)..hahahaha..jumpa yg satu kepala pun, cuma kat internet,realitinya tak pernah jumpa. Macam nana yang berkawan bila aku sendiri cepat bosan bila berkawan? terukkan? Yang sebenarnya aku sendiri tak faham..apa itu kawan.............

No comments: