Sunday, August 2, 2009

Malas..

Ni penyakit sebenarnya. Lately aku punyalah malas..nak basuh baju malas, nak masak malas, nak kemas malas..tapi mata serabut tengok keadaan tak terurus. Aku kemas tak sampai 5 minit, dah kecah balik. Nak masak lagilah..semua orang tak ada selera sangat. Semalam aku masak kari ayam, sambal belacan dan ulam sikit..tu pun tak habis.

Mandangkan selera berbeza, payah nak masak. Aku dan anak2 just prefer makan yg simple2, tapi Incik Jemi nak yg bergulai2. Kesian tgk budak2 tak lalu makan ayam, aku goreng ikan kembung. Kebetulan jumpa kat Pak n Save..kembung kecik tu..selera sikit budak2. Nak buat kuih pun dah abis idea..kek2 ni anak2 dah tak nak. Aku sendiri pun naik muak dah..yg lakupun jemput2 pisang.

Winter dah di hujung2, sekarang ni asyik panas manjang..pokok2 pun dah nampak macam nak berputik..puasa pun dah hampir tiba.. alahai..terasa syahdunya..terbayang air tebu, air kelapa, riuhnya bazar ramadan..bunyi azan kat masjid, ...walaubagaimanapun aku berharap benarlah MALAS ni hilang secepat mungkin. Arghhh.....

No comments: