Sunday, March 8, 2009

Cerita dadih dan bla..bla..bla..



Hari ni cuba-cuba untuk buat dadih. My kids cukup gemo makan . Kebetulan ada sepaket agar-agar dari Malaysia(last stok), jadiknya cubala aku buat dadih. So far okla for the first timer..the kids loves it..kira lulusla tu..


Lunch hari ni aku buat gulai daging, pastu goreng hati lembu sikit for me..(I suka ngan organ2 dalam ni..orang2 tua kata buat tambah darah...hihiihihi). For kids aku buat ayam masak lada To' style. Resepi dari arwah ibu mertua..ringkas je nak buat ..tak remeh.gambar malas nak snap.

For minum petang, just goreng karipap balance semalam. Aku buat lebih then frozenkan..senang sikit and my other half mintak gorengkan sikit pagi tadi untuk dia bawak bekal ke lab. Dia jarang nak bawak bekal..sekali sekala dia request. Tapi lately ni dia rajin pulak nak bawak bekal..jenuh katanya nak makan sandwich vege hari-hari..hehhehehe..

For for dinner aku tanak masak berat, just buat sandwich je..derang sekarang ni jarang nak makan dinner heavy2..orite..abes cerita hari minggu..dalam satu hari aku punya entry adala berkoyan..pulun sakan..sebab weekdays payah nak menulis..

No comments: