Sunday, August 15, 2010

Ramadhan ini




Sekarang sangatlah kurang entry aku psl makanan..bukan apa tak sempat nak snap. Aqeef takmo duduk, nak berdepek 24/7 Sekarang kalo masak pun sambil berdukung( bad parenting!).

Kadang-kadang aku heran cemana baby-baby lain boleh duduk diam-diam dan main? Compare to Aqeef dia takmo duduk kalo aku takda di sebelah. Kalo ada pun dia nak beriba..lagi bad parenting example. Patutnya biar jelah dia melalak, lama-lama dia diamlah, tapi tulah tak sampai hati gamaknya mungkin dah terbiasa or might be our budaya ?(;agi nak salahkan budaya, sendiri mau ingatlah).

Ramadhan kali ni dilalu seperti biasa cuma tak dalah nak minum air berais. Menu sebelum ini ketam masak lemak cili api dan sayur sayur campur. Dessert tak dan buat, semalam berbuka dengan ikan sweet sour, lauk feveret Incik Jemi, tart telur(akhirnya sedap jugak aku buat..hehehh), paru goreng..sayur dah ada dalam sweet sour tu..sonang kerija. Gambar memang tak sempat nak snap, tak cukup tangan. Bahu pun dah lenguh..

Mana suami? suami terpaksalah ke lab, bertungkus lumus dia nak habiskan PhD ni..kesian. nak tolong tak dapat since bidang tak sama..hehehhe.dia sains biologi, aku pulak sains rumahtangga ..mana nak samakan? hehehe..apa apa pun aku doakan moga dia lebih cekal dan tabah dalam menghabiskan perjuangan ni..

Untuk mencantikkan lagi blog ini(hehehe) maka terpaksalah aku menepek gambar budak montel ni..

1 comment:

catz said...

salam,

hai ..
selamat berpuasa utk u sekeluarga..
comelnya aqeef.
:).