Sunday, July 4, 2010

kemaruk


o
Penghuni rumah ni kan kalau kemaruk makan sampai..nak makanlah sampai muak2. Dua minggu lepas kemaruk nak makan cheese cake, nasib baik lah New World tu dekat, maka bolehlah aku jalan kaki jek pegi beli cream cheese.

First batch buat cheese cake jadik frozen..aku pegi mandai-mandai letak di ice box. Untuk based aku pakai gingersnap biscuits, erkkk sengau rasa..tapi habis..

Second batch aku buat tak letak jelly pun( sbb habis stok..nak pegi beli jauh..malas pun ya)..based pulak kali ni pakai biskut marie saja..sedap cumanya nak tggu keras kat bahagian tu punyalah lama..tak sempat keras kaka dh kuarkan untuk potong..katanya ayah mintak! mmg ayah dia pun mintak..bila dh kuar tu paham2 lah..


Since winter ni budak2 takmo makan nasik sangat..aku sendiri pun asyik layan meggi..hahahha..sedap makan panas2. Semalam pulak buat karipap. lama tak makan, sedap pulak layan karipap nih..then aku buat cup cakes..topping guna white choc..budak hias dn mash mellow..kejap jek habis..

No comments: