Saturday, April 24, 2010

Kisahnya...


Semalam petang kawan baik Atif datang rumah. Samuel Woswo namanya..dia ni memang best buddy atif aka Luq.. Kebetulan pulak adalah lebihan ubi keledek@kumara..aku pun dengan rajinrajin ayam nak buat kuih..cek mek molek!


Sementara Aqeef tak merengek, aku letak dia di boncer dan sambil2 tu aku hayun ala-ala manja bouncer tu( dgn guna kaki okayyy..sorrylah anak banyak2, terpaksa guna kaki sbb tangan sedang uli tepung)..Datanglah si samuel ni..tercetuslah perbualan ni..

Samuel : Hey Rose..what are you cooking?
Aku : I'm making some afternoon treat for all of us.
Samuel : Owh..cool. What is that? Kumara?
Aku : yup..kumara and I'm mashing it to make cek mekmolek
Samuel : Check mek moleks?(sila pronounce dgn pelat mat saleh)..it so hard to pronounce..
Aku : Really?? if in English we called it "Mek check pretty cake"..boley gitu????
Samuel: Cool name!


Dalam hati aku..apa la yg aku buat ni???habislah.. apa nama komersil cek mek molek in English ek??? aku pun tak tahu..no idea at all..ayoyoyo....

No comments: