Thursday, August 20, 2009

Salam Ramadhan...

Selamat menyambut bulan Ramadhan Al Mubarak kepada semua tak kira yang jauh juga dekat. Ampun maaf dipinta kiranya selama berblogging ni ada yang terguris rasa, termakan hati, tersalah kata dan segala-galanya lah. Semoga Allah memberikan keampunan kepada kita semua…dan diterimaNya segala amalan2 kita sepanjang bulan Ramadhan Al-Mubarak.

Ramadhan ini merupakan ramadhan kedua kami di sini. Betapa rindunya kami kepada keluarga, sanak saudara serta kawan-kawan yang berada di Malaysia. Kepada Kak La dan Abang Aziz di Kajang, Ramadhan kali ini terpaksa ditempuh dengan penuh kesabaran memandangkan putera hati berada jauh di perantauan. Buat Kak Nah dan keluarga di Kota Bharu, pohon ampun dan maaf kiranya ada yang terkasar bahasa dari kami sekeluarga di sini.

Persiapan kali ini agak lebih teratur berbanding tahun lepas dan anak-anak mula terasa bahang Ramadhan. Agak sedih juga melihat wajah mereka yang rindukan suasana puasa dan Hari Raya di Malaysia, walau apa pun akan semua ini akan dapat ditempuhi dengan tenang dan sabar..Insya'allah...

No comments: