Wednesday, August 19, 2009

Ramadan dulu..


Kalau tengok tang tajuk tu..perghh..cam havoc je..sebenarnya tak ada apa..cuma dah lama tak update blog ni..terbit rasa rindula pulak..Sekarang ni dah masuk bulan Ramadhan dan kami berpuasa buat kali pertamanya di sini..mula-mula tu rasa seronokla sebab waktu berbuka agak pendek sebab masih siang masih pendek walaupun dah masuk spring..

Tipula kalau aku tak rindukan Malaysia di saat-saat begini..aku rindukan kemeriahan berpuasa kat sana, dengan bazar ramadhannya, aneka jenis makanan minuman..tahun ni dan tahun-tahun seterusnya bakal menyaksikan aku berpuasa dan berbuka di bumi kiwi ni..rindunya kat air kelapa ngan air tebu..air favourite tu!

Semalam somiku bagitahu masa berbuka takde ke kelapa-kelapa hanyut dari Malaysia? hahahhaha..aku cakap kelapa adalah ..dari Fiji, Samoa..dr Malaysia kena kebas ngan lanun..kami gelak besar..padahal dalam hati masing-masing memang rindu yang teramat sebenarnya..Memandangkan musim dah bertukar jadi mood kami ceria seceria suasana cuaca kat luar..bunga-bunga baru berputik..takat ni yang banyak bunga dafoddil..bunga kaler kuning..bau wangi gak..satu lagi ada bunga-bunga kecik-kecik ntah apa ke namanya..tapi bau cam melur sikit2..pokoknya rendang je pastu daunnya berlendir cam daun bawang..Lepas raya ni Insyallah kami sekeluarga akan pergi bercuti..setelah duduk terperam sekian lama kat umah sebab winter..tak kose nak kuar.adala kuar aritu p Porters dan Arthur Pass..p main snow..

Sambung nanti..nantikan jurnal aku seterusnya : Jurnal musim Spring/Summer!

September 3rd, 2008 at 11:20 am

No comments: