Saturday, August 15, 2009

Ada tetamu!!!!

Hari selasa lepas, kami terima tetamu jauh dari Malaysia. Akhirnya sampai jugak. Pagi Selasa, lepas hantar separuh batalion ke sekolah, maka kami bawak lagi separuh ke airport( dua org je, bunyi mcm besar).. Masuk je kawasan airport..rasa syhadu weyyy..Mandangkankan flightnya direct terus ke ChCh, maka kami tunggu beliau kat terminal international.( lama tak datang, dah lain airport ni)

Sebab tunggu lama, my two bodyguards dah start bosan. I'm hungry Ummi!..inilah..tadi tanak breakfast siap2 kat umah. Since kat atas tu ada mini playground, aku bawak derang naik dan incik jemi ditugaskan mencari tetamu jauh itu. Aku belikan derang egg sandwich dan satu cawan hot chocolate. Aqil mmg nak main..so yg makan atif jelah. Tinggal lagi separuh air , suamiku itu datang tersenyum bersama kawan2. Aku tgk tiada bagasi..pelik???? mana beg? Rupanya beg2 nya tertinggal smasa transit di s'pore..hahahhaha..

Kami trus balik since dh dekat lunch hour. Aku just buat nasi lemak with sambal ikan bilis petai and i forgot to snap the meals..but I do have some pictures that I managed to snap for our next meals..hehehhehe. Tak best rasanya kalo ltk entry tak da gambar..utk syok sendiri..hahhahaha.
.
Asam pedas ikan yang aku masak for our dinner



Aku teringin nak makan nasi hujan panas, maka bersungguhhan aku masak walaupun tak penah buat sebelum ni. Sedaplah jugak walaupun tak ada cara..huhuu..kes lupa nak beli timun. Sebelum puasa ni nak buat lagilah lengkap dengan setnya..semalam aku buat ayam masak merah dan daging kandar...serta sambal..sedap

Daging kandar
Nasii hujan panas yang tak seberapa panas..

No comments: