Tuesday, April 28, 2009

Hari minggu lalu..

Hujung minggu lepas , aku celebrate besday..wawwawaa..celebrate? tak la..sebenarnya aku sendiri lupa tarikh besday...then the other half tanya hujung mggu ni nak buat apa? so aku cakap..biasalah duk umah, kemas, masak..then dia kata kita jalan2 nak? aku bila dgr offer menarik gitu iya saja..

Then on the Friday morning( very early in the morning) anak2 msk kasik card..Happy Besday Ummi! Oh..my birthday rupanya..and my kids buatkan card..owhhh..rasa terharu la pulak..sambil derang lompat2 atas katil nyanyi2..then the other half kasik present..lalalallalala..jarang2 sekali tau dpt present dari dia..so aku tanya ni mimpi hapa? dia ckp..taklah...saja nak kasik..kalo tanak ambik balik..aku ckp iskhhh..maunya tanak..naklah..bukan senang org ni nak kasik present .. Then dia ckp..jom arr..kita kuar hari ni..lps solat jumaat kita jln2..aku pun apa lagi, trusla menyiapkan diri dan anak2..and lps solat Jumaat, kami jalan2 petang kat city..
* Sebelum naik gondola kami singgah jap kat Lincoln Town..ada pertandingan labu besar.. ni kakak snap gambar dgn salah satu pumpkin fav dia..cute..

Esoknya kami p naik gondola..mcm yg kat Genting tulah..tapi hak ni tak tinggi mana..dalam 500m..aqil gayat! dia diam seribu bahasa, tapi kuar dari gondola, diala yg paling hyper skali..sebab kabus tebal dan angin kuat , kami tak dapat tengok permandangan keseluruhan Christchurch..tapi habour Lyttleton tu nampak jelas..then kami masuk time tunnel, tinjau sejarah Christchurch, duk minum2 dan turun balik..kami singgah di Ferrymead Heritage Village, tapi dah tutup..next timela..
Aqil gayat!
Tengah control macho..padahal nak cover malu dia Gayat..duduk statik tak gerak-gerak..hahhaha


So next entry our story jalan2 around Christchurch..

No comments: