Saturday, March 7, 2009

Tak tahu nak buh tajuk apa..so entry ni tittless..Hari minggu gini rasa malas lak nak bangun awal tapi subuh hari tadi aqil dah kejut mtk susu..so aku pun tak jadi untuk bangun lamabat. Napa bangun lambat? 1. sebab hari ni hari cuti, bdk2 tak sekolah so takyah tergesa2 nak siapkan lunches derang. 2. sebab aku tengah "cuti"..ingatkan nakla bangkit sikit lambat.

Sudahnya pagi tadi aku goreng nasi dan buat cekodok bawang. Untuk lunch pulak aku buat sambal ayam. Hari ni tak ke mana sebab my other half kena pegi lab. Minggu ni memang dia sibuk sungguh.. stuck kat lab..nak kejar musim.. dia ada 3,000 pokok untuk ditanam kat green house sebelum berakhirnya summer.. ni dah masuk autumn, lagila pening dia..Jadi katanya terpaksala bekerja keras sebab perlu ada result by this winter...so winter ni dia kena buat analisis pulak..

Petang tadi, my dearest neighbour jemput p majlis besday anak dia. Mula-mula aku plan nak buat karipap, tapi tak jadi sebab aku lupa nak beli kentang.. sudahnya aku buat marble pandan cake untuk potluck hari ni. Nasib baik tak buat roti jala sebab tuan rumah pun buat roti jala. Aku duk tak lama sebab dalam kepala duk terbayang nak makan karipap. Sebelum pegi majlis besday tu, aku mintak my other half belikan sikit kentang dan lepas balik dari majlis tu aku terus buat inti dan aku siapkan karipap pusing inti kentang daging.. pergh..best..teringat kat mak..mak buat karipap sedap!!!
* Cake pandan marble

* Karipap pusing kentang + daging ( dapat idea masa duk borak2 ngan catz)

1 comment:

CATZ said...

wah..kek pandan marble..
nampak sedap..colouful..
teringin nak buat kek tapi takde sapa yg nak makan..
hiks..buat karipap ye rose..catz pun buat jugak...hehehe..buat karipap sardin..besar-besar gitu..
karipap tetappp kuih peberet kannn..