Friday, November 18, 2011

How's your life??

Hi..lama tak bukak blog.Tak dan nak mengetuk keyboard komputer ni.Lately aku dapat pertanyaan dari kenalan ' HI rose..how's your life??"

Hmmm...setakat ni doing great walaupun masih belum dapat penempatan baru. Apa plan lepas ni? Back to work @ you start become permanent housewife????
Lama tau pikir ni..banyakkk nak perlu pikir dan pikir.Since Big D belum habis lagi urusannya, maka aku terpaksa galas dulu kerjanya.First aku pegi wet market dengan 5 anak!! havoc sungguh..dah la budak2 tu tak suka basah2..paham-paham la pasar di Malaysia ni..yang tak basah di pasaraya jelah, tapi nak pegi ke sana yang tak sanggup. Memang hari2 penuh. Akku prefer pegi wet market sebab nanti boleh buat acara tawat menawar..well i'm cheapskate..grab mana offer terbaik. lagi pun kadang-kadang lauk di Tesco@ Giant tu taklah segar mana compared to wet market.

Jejak je kaki ke pasar, anak2 dah mula merungut2..busukla..itulah..ini lah.dengan yang kecik takmo berjalan..dia tak suka kalau kakinya basah..masuk pasar dekat Malaysia ni kena pakai gumboot..kalau tak memang becaklah..sebelah tangan terpaksa berdokong, sebelah terpaksamenjinjit barang, dgn mulut kasik arahan suruh kids yangbesar berjalan depan mata aku!!

Oh yes!! aku memang freaky over protected bab2 gini..gerun baca paper pasal budak hilanglah, budak kena culikla..eeee..

Pergi pasar tanpa Big D memang perit..mula-mula rasa nak meraung.. I wish he beside me.Then sebab dah penat bawak anak2 pegi breakfast. Ni satu bab lagi. Dewasa sorang, nak layan 5 budak yang berlainan kerenah..aduhaiii..tapi yang peliknya aku ni tak kurus2 jugak..

Sekarang aku dah makin mahir handlederang tanpa Big D. Aqeef pulak dgn baiknya dan sanggup duduk dalam carseat tanpa meragam. Kalau dulu akulah permaisuri, ada bapak supir yang boleh bawak ke mana saja aku nak pegi..sekarang terpaksa la drive sendiri.. so back to the question..how's your life??

You know what?? my life is great, alhamdullilah..walaupun rasa hilang sebelah badan,namun anak2 jadik penyambung part yang hilang.Bulan depan secara rasminya aku akan kembali ke Kuala Lumpur..banyak nak buat ni..moga-moga aku dikuatkan semangat utk melakukannya..

No comments: