Friday, October 28, 2011

Hey..you're so rude!!

Ni nak cerita..nak luah perasaan amarah. Patutla orang label pemandu Malaysia ni ganas2 dan kasar dan samseng. Semua tu betul sangat2.

Tadi masa tengah drive di satu lorong, apa ntah nama lorong tu. Masuk tu sebab SESAT..hihii..asalnya aku pegi beli roti di kedai roti Muhibbah.dah tu crowded nak kuar,kununya aku selit masuk lorong belakang kedai tu bolehlah elak crowded yang amat tu. Maka di lorong kecik , kawasan perumahan , aku bawaklah 30km sejam..ok la tu kan sbb kawasan perumahan, karang bawak laju2 karang, macam2 hal timbul.

Dalam aku bawak slow macam siput sedut tu,maka aku nampak ada satu keta toyota wish mau keluar lorong. Disebabkan ikut rules dia yng kena stop sebab kena beri laluan pada aku yg berada dilorong lurus ni, makanya aku teruskan perjalanan.

Tiba2 Wish $%*@## tu menong keluar dan hon marah2 sbb aku halang laluan dia..Nasib aku laju sikit , kalu tak memang Wish tu akan hentam pintu penumpang hadapan sebelah kiri. Dan2 aku punya naik hangin...berenti di tepiWish tu belalu dgn laju sambil aku dapat tengok muka wife dia yg moncong2 marah.Kejadian tu disaksikan oleh sorang pakcik bonceng motosikal..pakcik tu pun terpaksa brek emergency..kata pakcik tu "( ni aku quote kata ia dia) Gila puny aorang. dah tahu duduk di persimpangan, berentila..Bodoh!..which is aku sangat agree.

Kuar dr lorong tu masuk jalan besar, aku nampak Wish tadi..Mandangkan aku ke arah kampung Sireh bukan menghala ke arah Tesco@Pasir Pekan, maka terpkasa aku pendamkan niat nak pandang lama2 driver Wish yang sombong+bongkak+kurang ajar tu( sebab derang berenti di traffic light)! Tapi masa tu tu sempat aku tengok muka wife dia yg duk tunjuk2( macam aku pulak yang salah)..eee..rasa macam nak piat2 je telinga dua orang yg tak bermoral tu..

Pengakuan ikhlas : yang sebenarnya aku masih dalam lesen learner, tapi masa bawa tu aku ditemani oleh mak, ayah sekali. Tapikan orang tu memang salah sangat pun, ayah aku sendiri cakap, pakcik bawak moto tu pun cakap gitu gak. kawasan persimpangan, dan aku di jalan lurus, dialah kena stop sbb dia nak kuar dari lorong..bukan main terjah kuar je..tengoklah dulu kiri kanan sebelum melintas..berlagak bukan main..Bukan awak je yang bawak bayar cukai jalan Pakcik oooiii..

No comments: