Thursday, October 27, 2011

All Blacks The champions and Cotton Japanese Cheese in the house..

Fuh! panjang tajuk. Just nak share..All Blacks dah jadik juara walaupun kalah tipis dengan France. Really fight tapi memang best tengok. Kesungguhan para pemain bermain walaupun masing2 tgh cedera tapi tetap nak main demi untuk jadik juara. Sallute to both team France and New Zealand aka All Blacks..hik..hik..hik
Punyala semangat,aku sanggup buat Cotton Japanese Cheesecake. First attempt, not so bad. Mandang tools tak cukup lengkap maka aku gunapakai mana yang ada saja.Aku guna loyang biasa instead of springform.So based to aku sapu butter dan dust dgn sikit flour.Then masa bakar loyang yang sepatutnya dibalut dgn aluminium foil, aku amit this step.Waterbath pulak aku isi satu loyang dgn air, ltk di rak bawah, then rak atasnya aku letak cheesecake tadi yg bertutup dgn aluminium foil. Hasilnya ni dia :
Aku bakar dlm masa sejam, 20 mini sblm tamat aku bukak foil tu utk kasik burnt sikit atas dia. Bila dah masak, aku tutup oven, renggang pintu dia dan biar kek tu selama 20 min. Untuk resepi ,boleh rujuk ni :

http://www.myresipi.com/top/detail/1297


So cheesecake mudah amat dan rasanya sedap, ringan dan segar..try la..tak sia2 buat tambah pulak dengan kemenangan All Blacks tu kan..hmmm..senyum sampai telinga....

No comments: