Thursday, June 11, 2009

Rindu..



Saat ni kami dah mula rindu pada M'sia. Yalah kampung halaman..merantau jauh begini memanglah seronok, tapi tak sama dengan negara sendiri. Kata orang hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, manakan sama dengan negeri sendiri.

Perjalanan kami di sini masih lagi jauh..lama lagila kami akan pulang..duduk menghitung hari begini memanglah terasa lama..bagi yang study, masa itu emas..setiap saat itu amat berharga..

Tapi gitulah..sesungguhnya kami terlalu rindu pada kg halaman..rindu pada kesibukan KL, rindu pada gerai-gerai makan yang tumbuh bagai cendawan, rindu pada semualah! dah banyak kami kehilangan..dah banyak peristiwa kami ketinggalan..Di sini, suasananya berbeza...seronok memang seronok tapi kepuasan tu tak ada..Hari-hari aku buat tanda pada kalendar..menghitung hari..makin aku hitung, makin lama jadiknya..
* Setahun yang sudah...
Dulu masa datang En Jemi botak..kini En Jemi dah berambut panjang..katanya saja nak menunjukkan betapa lamanya kami kat sini..nak letak photo dia? huh! tak ada maknanya dia kasik..payah benar nak bergambar..anak-anak pun kini semua dah berambut panjang..saja kami panjangkan..kecuali Aqil..sebab Aqil kalo rambut panjang..orang kata girl..so rambutnya kami pendekkkan sikit..kakak? dah digunting gara-gara kutu..budak-budak kat sini mmg banyak kutu..geram pulak rasanya..

Itulah..tiba masa nanti kami pulang..pulang dengan kejayaan..Insya'allah..doakan untuk kami..semoga kembara kami ini dirahmati dan berkati selalu..AMIN....

No comments: