Sunday, March 29, 2009

Ceritanya begini...

Semalam my other half kata dia nak rest hari ini setelah berminggu-minggu skip his rest..nak spend masa dengan aku dan anak-anak( yuhuuuu..hehhehe)...pun jugak kami semua masih lagi tengah gembira dan teruja sebab anak buah my other half akan fly ke German malamnya( waktu Malaysia)..ada tulis di entry sebelum ni..so pagi semalam kami ke garage sale setelah sekian lama tak follow garage sale ni..setengah hari kami habiskan masa p garage sale..penat jugak..nasib baik aku sempat siapkan roti jala dan kari ayam buat bekal makan..dah masuk tengahari kami surrender..anak-anak nak balik..katanya duk umah lagi best..derang tak berapa minat nak jalan2 ni..lagi suka duk umah..on the way balik, aku suruh my other half call kakak dia..suh borak ngan Hadri bagi sikit2 kata perangsang..lagipun lama sungguh dah tak jumpa dan borak dgn dia...My other half senyum je..then dia kata ok..memang nak borak ngan dia..lama dah tak sembang..

Balik dari garage sale, aku penat jadiknya masak simple2..goreng ikan, buat sambal belacan dan acar timun..aqil makan banyak..dia suka lauk gini..yang lain ok-ok saja..belah petang aku p hantar anak daraku p main kat umah kawan dia..sampai2 kat umah tu, derang buat majlis makan2 rupanya..aku pun tanak duk lama, p sekejap then kami balik..malamnya my other half call hadri..borak2..aku tumpang dengar sebab dia call dari dapur..my spotkan?..sambil-sambil masak, aku celah2 cakap. Seronok tengok Poksu dan Hadri borak2..lama dah tak dengar derang sembang..adala sikit-sikit kata2 semangat dari Poksu untuk Hadri..lagipun kami dah lama sungguh tak call kakak..jadik ni ambik kesempatanla sembang2..kata-kata last dari kami untuk hadri "Selamat berkembara ilmu di sana..Semoga pulang dengan kejayaan!"

Then untuk dinner , aku buat sup daging, cendawan brocolli goreng dan kari ayam(balance dari kuah roti jala pagi tadi)..lama tak makan sup daging..sedap sungguh( ecehceh..puji diri sendiri)..
Layannnnn....


* Meals full set

No comments: