Wednesday, December 10, 2008

Magnificient Journey @Dunedin pt 1

Hari Ahad lepas kami sekeluarga bertolak ke Dunedin, the Edinburgh city ver NZand olso the o..Ingat Scotland je ke yang ada Edinburgh? heheheh.. kami plan untuk menyambut Hari Raya Aidil Adha di Dunedin memandangkan di sana terdapat ramai muslim dan yang penting ada masjid.

#@ Al Huda Mosque- pagi Eid -Dul-Adha

Kami bertolak pagi. Dari Christchurch ke Dunedin makan masa dalam 6 jam( tu kalau non- stop) ..rasa mcm balik KB je..( sebenarnya nak lepas rindu balik kampung..huhuhuu). Pit stop pertama kami di Rakaia, lubuk ikan salmon..kami lunch kat situ..menu : nasi ayam(lagi!).
# Trademark Rakaia
# Lepas kekenyangan

Dari Rakaia, kami bergerak ke Timaru. Satu bandar sejarah..Struktur bangunan lama mirip pada Victoriaan style. Kat sana jumpa ngan tugu terkenal Timatu, Captain Henry Cain dan sempat posing dengan salah sorang tourist dari Jepun..Dia terpegun tengok kami punya anak ramai..heheehehe. Kebetulan pulak ada Sunday Market..tapi tak da apa pun..they just selling the local products such as craft product and the vege..nothing interesting..

# Posing anak beranak ngan Captain Henry Cain ( ni kena sumpah jadik batu sebab derhaka pada captain Jack Sparrow..hahhahahahah)
* Bersama tourist Jepun..

Sambung di Dunedin pt2

No comments: